Wat zijn beauty producten?
Beauty producten en persoonlijke verzorgingsproducten worden gebruikt om het menselijk lichaam schoon te maken, te verfraaien, aantrekkelijker te maken en het uiterlijk van het menselijk lichaam te veranderen.
Cosmetica en artikelen voor persoonlijke verzorging, variërend van anti-transpiranten, geuren, make-up en shampoos tot zepen, zonnebrandmiddelen en tandpasta’s, spelen in alle fasen een belangrijke rol in ons leven.
Mondverzorging, huidverzorging, zonverzorging, haarverzorging, siercosmetica, lichaamsverzorging en geuren zijn de zeven categorieën van cosmetica en artikelen voor persoonlijke verzorging. Extra voorbeelden vindt u in onderstaand schema.
Cosmetica wordt al duizenden jaren gebruikt en de overgrote meerderheid van de 500 miljoen klanten in Europa gebruikt ze elke dag om hun gezondheid te beschermen, hun welzijn te verbeteren en hun zelfrespect te vergroten. Lees meer over de voordelen van cosmetica en artikelen voor persoonlijke verzorging.
Sommige cosmetica en artikelen voor persoonlijke verzorging zullen naar verwachting een marktpenetratie van bijna 100 procent hebben in de EU. Het gebruik van deodorant is bijna universeel in het VK, met 94 procent van de vrouwen en 87 procent van de mannen die deodorant gebruiken, terwijl vloeibare shampoo wordt gebruikt door 98 procent van de volwassen vrouwen en 94 procent van de volwassen mannen in Frankrijk.
Er zijn verschillen in de frequentie waarmee cosmetische artikelen worden gebruikt in verschillende landen, tussen personen van verschillende geslachten en leeftijden, en tussen cosmetische producten. De onderstaande afbeelding toont een voorbeeld van statistieken voor enkele van de meest gebruikte cosmetische artikelen.
Cosmetica staat voornamelijk onder toezicht van de cosmeticaverordening van de Europese Unie (EU), die hun veiligheid garandeert. Lees De cosmeticaverordening begrijpen voor meer informatie.
Ons bedrijf werkt hard om informatie te geven, aangezien het vertrouwen van de consument in de goederen die ze gebruiken is gebaseerd op hun kennis van cosmetica en hun inhoud. De cosmeticaverordening stelt etiketteringsvoorschriften vast om ervoor te zorgen dat klanten toegang hebben tot de informatie die ze zoeken.
We leveren informatie aan consumenten via verschillende kanalen, waaronder marketing en communicatie, naast etikettering. Lees hoe we consumenteninformatie verstrekken.
Elk cosmetisch en persoonlijk verzorgingsproduct dat in Europa wordt verkocht, is volkomen veilig in gebruik. We kunnen dit met vertrouwen zeggen omdat alle fabrikanten veiligheid voorop stellen. Bovendien schrijft de wetgeving van de Europese Unie voor dat alle nieuwe producten aan een wetenschappelijke veiligheidsbeoordeling moeten worden onderworpen voordat ze voor verkoop worden vrijgegeven. Lees meer over de voorzorgsmaatregelen die we nemen om uw veiligheid te garanderen.